donderdag 24 juli 2014

Morgen jarig, hoera.

In verband met het verjaarsfeest morgen van mezelf en stief-kleindochter, samen 85 jaar, maak ik vandaag vast een gerecht in de slowcooker. Het is nog geen dagelijks werk om die te gebruiken. Mijn conditie is nog niet geweldig en soms is het moed verzamelen om nieuwe dingen uit te proberen in de keuken. Ik ervaar het wel als een leuke uitdaging om met materiaal en recepten bezig te zijn maar alles op zijn tijd nietwaar.

Gehaktbrood uit de slowcooker Het gehaktbrood heeft na 5 uur veel vocht achtergelaten in de cooker. Heb er maar voor gekozen dat eruit te doen voor ik de grote gehaktbal heb ingesmeerd met het ketchup-extraatje zoals dat in het recept staat en weer terug heb gedaan in de cooker voor 15 minuten.

Het resultaat:


Ik maak verder morgen nog Indische rundvleesstoofpot ook in de slowcooker en in de oven voor de vegetariërs en andere liefhebbers hartige taart met broccoli en brie

Omdat deze verjaardag samen wordt gevierd, we zijn zelden beiden tegelijk in het land op onze verjaardag maar deze keer dus wel, wordt er ook gekookt door anderen. Te verwachten: tortilla's, cheesecakes, kaashapjes. Natuurlijk is er taart, deels gekocht, deels gebakken door kleindochter en als nagerecht verschillende soorten fudge met een bolletje roomijs.

Naast eerder genoemde links om aan gratis kookboekjes te komen, heb ik inmiddels een nieuwe link ontdekt, Life.Food.Happiness. Elke dag even kijken en mijn digitale bibliotheek in de Kindleboekenkast groeit en groeit. Overigens ook een site waar leuke recepten te vinden zijn. In de Kindle Mac-app heb ik mappen gemaakt om gemakkelijker toegang te hebben tot wat er is, maar tot nu toe heb ik niet ontdekt dat dat ook in de cloud zou kunnen zodat ik de ordening ook op de iPad kan zien. Synchroniseren gebeurt natuurlijk op cloud niveau en niet per device. Toch moet ik nog maar eens verder zoeken naar of het toch niet kan op een of andere manier. Ik gebruik tot nu toe geen betaald iCoud en misschien is dat toch een oplossing.

Wat ik ook doe is binnen apps op de iPad nagaan wat er aan gratis apps in de aanbieding is. Eén daarvan is bijvoorbeeld AppZapp Pro. Een gratis applicatie waarin vele applicaties worden aangeboden en Food and Drink en FREE zijn keuzes binnen de app. Ik bedenk ineens dat ik eigenlijk niet zeker weet of de app zelf gratis is want dat kan ik niet zien nu die eenmaal is geïnstalleerd toch?

En dan nu maar koken voor vandaag. Pasta, sinaasappelsaus, ribeye, rode krulsla met wilde tomaatjes. Eenvoudig maar smakelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten