Maandag nieuwe soep gemaakt. Met ½ Chinese kool, een paar dunne bleekselderijstengels, rest minestrone, rest koolstamppot en rest cesarsalade en water. Na 25 minuten koken de staafmixer erdoor. Mooi kleurtje en lekker.
We aten pasta met spinazie. Ui en knoflook in de pan met een klont zoute boter, daar de gewassen en wat kleiner gesneden spinazie bij en laten slinken. Wat verse basilicum erbij en een beetje kaas. Zo werd het saus. Intussen eieren en spaghetti gekookt. Alles apart opgediend met geraspte kaas op tafel. Heerlijk.
Voor 's avonds lekker en gemakkelijk asperges uit de slowcooker. Maar 350g asperges, dus 40g boter en een beetje bouillonpoeder, bieslook en peper. Na 3½ uur op laag heerlijk. Erbij roerei van 4 eieren en 100g plakken ham en een stukje rookworst in stukjes. Een paar aardappels gekookt. Asperges uit de slowcooker zijn echt heel erg lekker boterig. De rookworst had niet door het roerei gemoeten, maar ja, soms neemt een mens een niet zo handige beslissing niet waar.
Op woensdagochtend in de met olie ingesmeerde airfryerpan: tomatenrijst, spinazie, roerei, boter van asperges, stukjes aardappel en spaghetti door elkaar gehusseld. Dan 2 eieren geklopt met een scheutje kookroom en een flinke hand geraspte kaas en dit erop gedaan. Ongeveer 20 minuten gebakken op 160° in de airfryerXL en laten afkoelen. Erbij witlofsalade met limoen en mayonaise. Rommelhapje maar smaakte ook nog wel goed.
De warmte hield aan daarom voor donderdagavond zoete aardappelstamppot met stukken worst ontdooid en opgebakken want ik eet wel graag iets warms.
Voor de extreem warme vrijdag witlofsalade, tomaatjes en komkommer. Eieren gekookt. Een recept voor Griekse salade bekeken maar niet gemaakt. Tomaatjes, witlof met een beetje limoen, komkommer in blokjes en eieren los op tafel. Een blok feta in stukjes gesneden in een kom, met heerlijke vergine olijfolie van vrienden in Sicilië bedruppeld en met een beetje verse peper en himalayzout. Pitabroodjes die op moesten afgebakken in de airfryerXL. Ook hier de olie voor gebruikt. Heerlijk.
Op de laatste dag van deze bijzonder warme blogweek in de middag meloen met rauwe ham. Lekker zoet en zout uit de koelkast.
Voor de avond witlof met champignons. Eén grote witlofstronk even gekookt en onderin het met olie ingesmeerde bakpannetje. Dan 200g kastanjechampignons gebakken met 1 sjalot en 2 tenen knoflook en een paar takjes tijm. Dit op de in stukken gesneden witlof. Daarover 1 geklopt ei met een scheutje kookroom en wat vers gevijzelde zwarte peper. Als laatste een handje geraspte kaas erover. Dat 20 minuten op 160° op de bakpan in de airfryerXL. De tomaatjes, stukjes komkommer en feta terug op tafel met een wit bolletje brood.
En vandaag, zondag, nog geen idee. Er zijn wat resten, er zijn genoeg groenten, daarover volgende keer dan weer.