maandag 7 juli 2014

Over Symbaloo, eten en drinken.

Ik gebruik Symbaloo als startpagina op mijn MacBook Pro, http://www.symbaloo.com en heb o.a. een privé-pagina m.b.t. eten aangemaakt. Je hebt een account nodig om zelf pagina's te kunnen maken, maar dat is dan verder ook heel eenvoudig. Je zet je cursor op een vakje en krijgt te zien "nieuw blokje toevoegen". Zodra je daar op klikt ga je naar een schermpje 'zelf een blokje maken' en 'een blokje zoeken'. Door 'zelf een blokje maken' te kiezen krijg je de mogelijkheid een url in te vullen. Je moet dus wel tevoren een site hebben gevonden die je als blokje op je pagina wilt hebben. Een kind kan de was doen. En ik vind het heerlijk werken, want kan direct even naar de site waar ik een recept van iets lekkers eerder heb gezien of alleen maar om geïnspireerd te worden. Een paar voorbeelden: Delicious magazine,  Foodelicious,  Wessalicious,  buitengewone varkens en zo is er natuurlijk nog heel verschrikkelijk erg veel meer.

Nu ik met meer aandacht begonnen ben met zoeken naar en lezen over voeding zie ik pas echt hoe ontzettend veel mensen zich daar mee bezig houden via weblogs en social sites als Facebook en Twitter. Ook kun je van vrijwel iedereen een dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief ontvangen in de mail. Dagwerk dus :-). Foodlog vind ik belangrijk want is een site waar je vooral kunt lezen over wat er zoal in de wereld van voedsel gaande is. Veel onderwerpen, soms grappige, soms bozige, vaak boeiende discussies over nieuws in kranten, tijdschriften en op sites.

Naast voeding was al heel lang wijn een echte passie van mij. Tot voor kort hield ik het met name bij Franse wijn. Vooral vanuit het idee dat je niet over alles veel kunt weten. Bijna alles over wijn leerde ik van een Franse vriend Alain. Maar sinds kort kies ik ook wel eens voor Spaans, Italiaans, of een heel enkele keer voor wijn uit 'de nieuwe wereld'. Ik weet dat er ook voor het kopen van wijn natuurlijk vele vele wegen zijn die naar Rome leiden, maar toch koop ik nog steeds het meest bij de Wijnbeurs, groot assortiment, prachtige aanbiedingen van heerlijke wijnen tegen niet al te hoge kosten, tja, verleidelijk dus. Maar, het is ook erg leuk om naar bijvoorbeeld een wijnproeverij te gaan van Guus van Otterloo in Rotterdam.  Ook voor mijn wijnsites heb ik natuurlijk een pagina aangemaakt op Symbaloo.

En als toetje vandaag; achter in onze tuin staat een boom die deze leuke kleine pruimpjes voortbrengt. Een heel hoge boom, dus vooral elke dag rapen vóór de vogels, slakken of ander klein gespuis ze hebben aangevreten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten