vrijdag 30 januari 2009

@tmnot, @teachmeetnl, ja hoor ik was daar!

Even een snelle blog over de gisteren gehouden eerste teachmeet in Nederland, http://teachmeetnl.pbwiki.com/ . Ik Twitter en was daardoor al vroeg op de hoogte van dit initiatief van Fons van den Berg, http://twitter.com/helikon ,die deze vorm van elkaar informeren had leren kennen in Engeland. Ik was een van de vroege inschrijvers voor een 7 minuten presentatie. De keuze was, 2 minuten, 7 minuten of speeddaten zonder echte tijdslimiet, maar niet voor niets speed geheten. Ondanks dat ik voor de langste mogelijkheid had gekozen, was ik wel erg bezorgd over of ik daarin zou slagen. Mijn presentatie ging overigens over hoe op de HR gewerkt is in het project Homo Zappiens en ik heb onze werkplaats, die alleen toegankelijk is voor de deelnemers, geopend om daar neergezette, dus door deelnemers geleerde, zaken te laten zien. Ik ben niet de meest handige persoon met de laptop. Ik had me zeer gedegen voorbereid, mijn startpagina stond paraat voor als ik aan de beurt was en ja hoor, toch nog mislukt!! Ik was de eerste, bepaald door een digitale fruitmachine, en mijn pagina was verdwenen tussen het opstaan, laptop oppakken, naar voren lopen, laptop aansluiten. Intussen had mijn collega haar sites ook klaargezet op mijn laptop en die wilden alsmaar voorrang. En uiteindelijk hebben we daar dan ook maar voor gekozen. Jet was goed, snel, helder, overtuigend, duidelijk, dus lastig moment toch gered. Alleen moest ik zelf dan natuurlijk later nog een keer worden opgeroepen. Ik vond dat wel jammer, want ik was blij dat ik zo vroeg al mocht en de onrust over het startklaar zijn achter me kon laten. Maar....om een kort verhaal toch nog lang te krijgen, toen ik eenmaal wel mocht bleek ik in het geheel niet goed te hebben ingeschat wat ik zou kunnen doen in de mij toegemeten tijd en doordat vergeten was me een halve minuut voor tijd te waarschuwen, was ik niet klaar toen mijn tijd om was. Helemaal geen punt natuurlijk, maar ook wel weer jammer, want het slotstuk was nou juist zo leuk met een lekker muziekje onder een Animoto-ding van collega Anja waarmee ik dansend (ha, ha, zoals de aanwezigen zagen ben ik nou niet bepaald erg mobiel, maar bewegen kan ik wel!) geƫindigd zou zijn en vooral ook een flink aantal aanwezigen zou hebben bedankt voor wat ik in de afgelopen 10 maanden allemaal van ze geleerd heb via Twitter, Delicious, weblogs. De map Nederlands in mijn Google Reader is zeer uitgebreid.
Bij deze dan maar, ik voel me dansend, ik ben al die aardige, delende deskundigen heel dankbaar, ik heb zeer genoten. Ik vond het een enerverende, energiegevende, plezierige, gezellige bijeenkomst. En als leuke bijkomstige extra, ook nog leuk met de Poken gespeeld, dus een flink aantal van de aanwezigen in mijn digitale visitekaartjesmap opgenomen. Wat een prima avond.

2 opmerkingen:

  1. Het was werkelijk een geweldige avond. Dit was het begin van een alsmaar groeiend succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Sia, dan wil ik dat dansje toch gewoon op je blog zien :)
    Gewoon de link posten en dan genieten we er alsnog van.

    BeantwoordenVerwijderen