dinsdag 26 augustus 2008

Second Life

Ik ga vanaf week 37 mee doen met een onlinecursus Connectivisme and Connective Knowledge. In verband hiermee neem ik deel aan twee Google discussiegroepen:
CCK08SL - Connectivism in Second Life Cohort en
Connectivism and Connective Knowledge

De eerste groep is ter ondersteuning van een community in Second Life, een virtuele wereld. Hier start een groep van ongeveer 100 mensen die wekelijks bij elkaar komen in een bepaald gebouw in Second Life om met elkaar te praten over onderwerpen die in de cursus aan bod zijn gekomen of die er zijdelings mee te maken zouden kunnen hebben.

Ik was ooit begonnen met Second Life, mijn avatar, poppetje in die wereld, heeft nog lang haar, dus lang geleden, maar was er in al die jaren niet meer geweest. Vanaf dat ik me heb opgegeven voor deze groep ben ik bezig geweest me in te schrijven, in het Engels mails heen en weer gestuurd en het wilde maar niet lukken. Mijn zoon zei gisteren nuchter dat je Second Life eerst wel moet downloaden en dat was op mijn laptop nog niet gebeurd. Zo eenvoudig is het soms in de lastige wereld van het internet. Na het downloaden heb ik me aangemeld waar ik moest zijn en vervolgens heb ik uren lang met veel plezier rondgedwaald in de wereld van mijn tweede leven.

1 opmerking:

  1. Heb ik 2 keer dezelfde groep opgenomen. De 2e moest zijn
    Connectivism and Connective Knowledge

    BeantwoordenVerwijderen