donderdag 24 december 2009

Bijna eind 2009, gelukkig 2010

Het bloggen is er al weer tijden bij ingeschoten. Ook nu komt er geen echte blogpost over iets wat met onderwijs te maken heeft. Ik heb van alles meegemaakt wat het waard geweest zou zijn een blogpostje over te schrijven, maar....

Voor mij belangrijke onderwerpen en gebeurtenissen:
* ben Natschool-key-user geworden voor P&O,
* heb deels, maar veel te weinig aandacht aan besteed, #cck09 gevolgd, toch weer veel van geleerd,
* heb mijn 25 jaar jubileum gevierd bij het Instituut voor Gezondheidszorg van de Hogeschool Rotterdam en heb daar mijn Sony 600 e-reader gekregen, waar ik heel erg blij mee ben,
* heb een aantal lessen in de Master Leren & Innoveren gegeven met wisselend resultaat, spannend hoe het verder gaat in het nieuwe jaar,
* had al vrij vroeg een Google Wave invite en volg zo'n ruim 60 waves, internationaal, allemaal over educatieve mogelijkheden van Waves, zeer boeiend (vogelsia@googlewave.com),
* had me al eerder gemeld bij de Ning The Educators PLN, http://edupln.ning.com/ en heb voor de mensen daar die lid zijn van de groep Educators on Google Wave, een niet-openbare start-wave aangemaakt om steeds nieuwe geinviteerden aan te verbinden
* heb beide #Teachmeets jammer genoeg niet bezocht, wel de eerste via internet gevolgd,
* ben met veel plezier doorgegaan met workshops in ons open aanbod over web 2.0, homo zappiens,
* was voor het eerst aanwezig bij het edubloggers diner en vond het geweldig!
* ben nog steeds redelijk actief op Yammer,
* heb moeite met bijhouden van Google Reader en Twitter, maar blijf het beiden boeiend en heel vaak erg leerzaam vinden,
* ben naar een SURFmediaworkshop geweest waar ik veel geleerd heb over het bewerken van filmpjes, heb zelf een Flip HD en vond het erg inspirerend.

En dat allemaal om zelf dan toch maar wel vast te houden wat me bezig hield, wat me inspireerde, waar ik blij van werd. Het was voor mij een jaar met ups en downs, maar aan het eind overheerst ondanks de last van gezondheid, opnieuw een goed gevoel en kan ik zeggen dat ik een gelukkig mens ben.

En daar was het schrijven van deze post vooral om begonnen; dat wens ik iedereen die mijn weblog eventueel bezoekt en dit stukje leest.

Heel fijne Kerstdagen, een geweldig 2010.

1 opmerking:

  1. Jij ook hele fijne feestdagen en hopelijk spreken we elkaar in het nieuwe jaar snel weer!

    Groet,
    Annet

    BeantwoordenVerwijderen