zaterdag 13 september 2014

Weer eens naar de stal en andere bezigheden zoals de opening van het hogeschooljaar.

Vandaag zijn we voor het eerst sinds half maart weer eens zelf naar de boer geweest om vlees in te kopen. Intussen is er een paar keer thuis bezorgd, maar het is zo leuk om even bij ze langs te gaan. Sinds kort is er een melkkoe met een kalfje omdat de oudste zoon dat al heel lang wilde. Er wordt nu dus ook gemolken en yoghurt en vla gemaakt. Maar, voorlopig mag het kalf ook meedrinken bij de moeder, is goed voor de stimulatie van het uier zegt Freek en bovendien komt de melktijd dan niet op een uurtje aan. Ik begrijp best dat het met een stal vol met melkkoeien natuurlijk anders gaat, maar wat is het leuk om te zien gebeuren! Behalve een paar stieren voor "de biefstuk van morgen" zijn de koeien verder nog buiten.

Na twee weken Frankrijk is het heerlijk om weer thuis te zijn. Hoewel we door omstandigheden een paar keer buiten de deur hebben gegeten en ook een keer gekozen hebben voor de thuisbrengbrigade, ben ik toch ook wel weer actief met koken, verzamelen van gratis boeken via de mail van Free eBooks Daily van Amazon ( Gratis dus ) en ben ik begonnen met het schrijven van een 2-wekelijks weblog op Hebban Culinair, een site die bedoeld is om met elkaar van gedachten te wisselen over boeken, in dit geval dus kookboeken en alles wat daarmee samenhangt. Ik heb daar pas één stukje geschreven, je vind het hier.

Inmiddels heb ik ook weer wat spulletjes aangeschaft voor de keuken en heb ik zeer geaarzeld bij dit aanbod, een slowjuicer, maar heb het (nog) niet gedaan. Toch denk ik dat het er een keer van zal komen. Steeds weer lees ik over sapjes en smoothies en steeds vaker denk ik dat ik dat toch echt ook wil :-). Wel heb ik op marktplaats.nl een uitgebreide keramische pannen- en bakset gekocht waar ik heel blij mee ben. Werkt heel gemakkelijk en ze zijn heerlijk licht. Zo nu en dan valt hier de brochure van Huis en Comfort in de bus. En een heel enkele keer laat ik me ook verleiden er iets uit te bestellen (dan blijven de nieuwe boekjes natuurlijk ook komen :-)). Deze keer was dat onder andere een stoompannetje voor de magnetron. Nog niet uitgeprobeerd, maar koken in de magnetron is heel goed mogelijk en vaak ook heel snel, gemakkelijk en lekker. Ooit heb ik het boekje 'Doe meer met de magnetron' aangeschaft van het Nederlands Zuivelbureau (ISBN 90 6611 438 X) en dat heeft zeer geholpen om te ontdekken wat je met de magnetron allemaal meer kunt doen dan een prakje opwarmen.

Vandaag aten we een ovenschotel met aardappelen en broccoli waarbij ik de spekjes heb vervangen door stukjes chorizo. Daarnaast nog wel een varkensoester want partner is wel erg gesteld op een stukje vlees zo nu en dan. En dat alles gelardeerd met een zonnig glas rosé.



Als je boft in het leven zoals wij, is het goed vertoeven thuis. Naast de foto's die ik hier plaats zijn er soms ook foto's die met de tekst te maken hebben te vinden op mijn Flickr account zoals foto 255 en 256.


O ja, en ik heb deze week ook erg genoten van het bekijken van de opening van het hogeschooljaar van "mijn hogeschool". Was volledig hier op You Tube te zien. Het is goed om niet meer te werken, maar ook leuk om nog even contact te houden met wat daar gaande is :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten