zondag 11 januari 2009

Na een week werken in 2009

1 week werken achter de rug en ook al weer een druk weekend bijna voorbij. De eerste werkdag stond vooral in het teken van uitleg over hoe een flinke verandering in beleid plaats gaat vinden op de afdeling waar ik als gedetacheerde docent werkzaam ben. Mijn inspanningen zijn gericht op professionaliseren van het personeel op de HR en dit valt onder P&O-werk. Een ander memorabel moment was een overleg over hoe deelnemers aan het project Hzap08 (Homo Zappiens) graag verder zouden willen met dit gebied van professionalisering als straks per 1 maart het project is afgerond. Wat kan het toch ingewikkeld zijn om in een zo'n grote organisatie als de hogeschool, een toegankelijke weg te vinden om iets overeind te houden en zelfs verder te ontwikkelen zonder terecht te komen in de vele fuiken van de bureaucratie. Maar......, enthousiasme en wil zijn dan wel belangrijke medestanders om iets te bereiken. Nog niet helemaal duidelijk is hoe het allemaal moet, maar het begin is er!

Verder heb ik deze week een Poken gekocht en (eindelijk) een TomTom! Over de Poken hebben vele andere ook al iets gezegd in hun blog. Toch wil ik hier nog wel verwijzen naar de site waar uitleg te vinden is http://www.doyoupoken.com/PokenWeb/public/register_later.jsf .
Het is een dingetje waarin je gegevens op slaat van andere Pokengebruikers als een digitaal visitekaartje. Maar je kunt er alleen van profiteren als je elkaar in het echte leven tegen komt, want de Poken moeten tegen elkaar aangehouden worden om de data uit te wisselen. Eigenlijk vind ik dit ook wel heel leuk, maar...., dan moet je die mensen waarvan je gegevens zou willen hebben wel ergens ontmoeten! Op 29 jan. ga ik een korte presentatie houden over ons project Homo Zappiens op http://teachmeetnl.pbwiki.com/TeachMeetNL09_NOT en daar zullen wel wat mensen zijn met een Poken. Dan kan ik het dingetje een beetje vullen want nu ben ik alleen gelieerd aan degene waar ik de Poken bij heb gekocht, Ayman van Bregt, http://www.vanbregt.nl/blog/2008/12/29/netwerken-offline-en-tegelijkertijd-online/ , die overigens ook op de HR werkt en via de interne mail te bereiken is voor de lezers van de eigen werkplek.
Een andere leuke bezigheid in het kader van Hzap08 en alles wat met mijn webinteresse te maken heeft, is dat ik deelneem aan een groep op Flickr waarbij ik ben aangegaan om 365 dagen, iedere dag dus, een foto te plaatsen http://www.flickr.com/groups/366photos/. Als je mijn foto's daar niet ziet, er doen erg veel mensen mee!!, kun je me geloof ik vinden op http://www.flickr.com/photos/27541164@N06/ . Ik maak al mijn foto's met mijn iPhone en voel me daarmee aardig 'bij' op het gebied van being digital connected :).
Over de TomTom hoef ik verder niets te zeggen, die heeft gewoon iedereen al en daar ben ik de laatste koper van in dit land :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten